onsdag, oktober 11, 2006

Att cykla med en pizza...


... är inte inte det smartaste jag gjort. Vet inte riktigt hur jag tänkte, om jag tänkte, för jag lade pizzakartongen på högkant i cykelkorgen. Naturligtvis halkade innehållet ner i ena hörnet och kartongen öppnade sig lite, lite grann. Då kom jag på att jag kunde lägga den liksom över korgen och kila fast den med korghandtaget. Ja det funkade ett tag tills den gled ner när jag åkte över ett gupp. Resten av vägen hem fick jag gå med ett krampaktigt tag om kartongen medan jag samtidigt försökte parerade cyckeln.

Jag låste fast cykeln och lade för säkerhets skull ner pizzakartongen en bit i från, vid sidan om. Fattades bara att jag skulle kliva rakt på den! Det gjorde jag nu inte. Väl hemma och inne i lägenheten ställde jag först ner pizzan på spisen för att sedan ta av mig skor och jacka. Med viss bävan öppnade jag kartongen och där möttes jag en miserabel syn. All fyllning hade åkt omkring och osten hade klumpat sig. Det är verkligen ultratunna pizzor de gör också men jag gillar det, fast just idag fick jag visst hjärnsläpp och glömde bort det. Kvävde ett skratt och delade godbiten i två halvor som jag nu svullat i mig framför "Bonde möter fru". Jösses vilket pinsamt program... Det var riktigt plågsamt att se.

Idag har mina ögon tårat sig framför datorn på jobbet. Jag får försöka varva lite mellan att sitta framför datorn och göra något annat. Risken finns att jag kommer bli fett trött på det annars. Fick ett erbjudande om att hjälpa till med att ta bort fula ettiketter, gem och annat skräp på arkivkartongerna. Göra lite annat och inte bara sitta still och glo på burken hela dagen. Det låter bra det.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem