söndag, juli 09, 2006

Nothing more, nothing less


Det var en trevlig födelsedagsfest igår hos mamma och Sv. Vi satt utomhus och åt och det var fortfarande varmt men lagom till efterätten kom regnet så då gick vi in.

Innan middagen igår var jag på date. Vi träffades vid Medborgarplatsen och satte oss och åt thaimat. Jag åt en lätt kycklingsoppa eftersom jag några timmar senare skulle på middag. Vi satt och pratade och visst var det trevligt men... nej. Inget mer kommer hända och det tror jag han vet också. Det märktes att han var äldre än jag (13 år) och vi hade inte mycket gemensamt heller. Han: en frilufsmänniska och jag: en partyprinsessa. :) Dessutom var han rätt självupptagen och vi fick ingen riktig kontakt. Han pratade mycket om sig själv och frågade nästan inte mig någonting. Kanske var han spänd och nervös, jag vet inte. Det var jag också men jag kände mig rätt lugn ändå. Han skulle åka utomlands idag så det är klart, det upptog väl en stor del av hans tankar men i alla fall.

Hur som helst, han var trevlig och utseendet var det inget fel på men... det hände liksom ingenting! Och då får det vara! Klart att han kan bli en vän men varför då? Vi fick ingen kontakt alls. Det räcker inte att vara trevlig, det ska till något mer också för båda parter. Den där gnistan ni vet. Pirret. Jag vill ha pirret i magen. Den där speciella känslan jag inte haft på väldigt länge.

Jag går vidare. Det var En date. Nothing more, nothing less.

/K

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Näpp! Vidare till nästa bara.
Blind date? WTF!?

13:29  

Skicka en kommentar

<< Hem