tisdag, juli 04, 2006

Bikinibrud


Idag (måndag) har det verkligen varit stekhett. Idag har jag varit på Bergsgatan, Kungsholmen och hämtat ut mitt pass och id-kort. Det var jättejättemycket folk och det var 300 nummer före. Jag skämtar inte! Dessutom var det nummer 300 någonting på skylten medan lapparna visade 200-någonting vilket ledde till viss förvirring. Men när numret hade gått till 400 så bytte de och började om från... 200 och då vad det bara drygt 70 nummer kvar innan det blev min tur. Verkligen bra att de inte började om från 001, då hade jag fått sitta där hela dagen och kvällen.

Vanligtvis brukar jag inte se bra ut på kort (tycker jag själv iaf) och speciellt inte på passkort. Men det kanske ska vara så, man ska se ut som en halvkriminell pundare som fått för mycket sniff i näsan! "Titta rakt fram, in i kameran och se neutral ut". Det är kanske inte så konstigt att korten blir därefter.

Faktum var att jag blev riktigt nöjd med hur jag såg ut på passet och på id-kortet (sama foto) så det blev en glad överraskning.

Efter jag varit på polisen, åkte jag till Fridhemsplan och hamnade på Åhléns, behövde en ny bikini och köpte faktiskt en också. Hittade en fantastiskt snygg bikiniöverdel som satt bra på mig och jösses vilka bröst jag fick! :) Haha! Köpte en skön sommarkjol också.

Ingenting går upp mot lite hederlig shopping! Är man inte glad innan så blir man det!

Jag vet, så talar en sann shopaholick... ;)

Bilden ovan är för övrigt en mosaik från 300 e.kr. Villa Romana del Casale, Cicilien. Redan på den tiden använde de bikinis, vilket var mer än jag visste.


/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem