söndag, juli 02, 2006

Behandla andra som du själv blir behandlad


Näe... "Behandla andra som du själv vill bli behandlad" ska det ju vara!

Jag slutade höra av mig, bara så där. Ignorerade det obehagliga. Jag visste att det var fel att göra så, oärligt och fegt. Hellre då säga som det är att jag inte var intresserad, men jag gjorde inte det. Jag orkade inte.

Istället gjorde jag precis så som så många män gjort mot mig, jag bara slutade höra av mig. Jag rättfärdigar inte mitt handlande. Det jag gjorde var fel, fast likväl så gjorde jag det och jag visste att jag behandlade någon precis på samma sätt jag själv blivit behandlad.

Jag svarade på hans mail och bad om ursäkt och skrev som det var, att jag inte var tillräckligt intresserad för att träffas. Jag gjorde det som jag skulle gjort från första början.

Nu har jag sett mig själv i vitögat, ännu en gång.

/K

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

K är tuffare än somliga tror!
Du gjorde helt rätt.
Dra lärdom av det.
Genom att vara "on top" slipper man att gå på en massa nitar hela tiden.
Det borde vara DU som dikterar villkoren, inte de snubbar du möter.

Jag vet inte, och du får piska mig om det är så att jag har fel, men kan det vara så att du per automatik har underordnat dig de du har träffat/sökt dig till? Att du träffat på alltför dominanta snubbar som ätit upp allt space för dig?

Svårt...
Vet inte vilken typ du letar efter heller.

=)

(Ahhh.... "kanki" som Word Ver idag. Lite Finskt på menyn...!)

01:28  

Skicka en kommentar

<< Hem