torsdag, juli 06, 2006

Haj!


Idag åkte jag in till stan och letade efter en födelsedagspresent till Sv. Han fyller nu på måndag men jag är bjuden på middag hos dem på lördag. Att hitta en vettig present till en man snart fyllda 65 är ingen lätt sak. Men jag började på Claes Olsson, där har de allt. Fast egentligen gick jag dit för att köpa en skiftnyckel... Men jag hittade en grön plasthaj som flyter om man tappar den i havet när man är ute med båten. Ja just det, man ska ha sina nycklar i den. :) Den kostade 10 kr... Hm det dög ju inte, något mer ska han väl ändå få?? Jag gick vidare till en annan butik och tillsist hittade jag det jag ville ha och köpte det. Inget märkvärdigt, men ok.

I Kungsan åt jag glass som höll på att smälta bort i värmen, det var en väldigt stor mjukglass och den droppade ner på mina skor och jag blev aldelles kladdig om händerna och jag hade tagit bort servetten för den var i vägen och jag ville inte käka papper. Alltså jag lovar, glassen var större än våfflan!

Det satt en tant på en bänk på väg upp mot Gallerian, hon stirrade på mig och följde mig med blicken. Lite smått obehagligt tyckte jag. Jag vet inte om jag var paranoid eller vad det var men... jag stirrade stint tillbaka på henne. Att folk inte har någon vett, vet de inte att det är oartigt att stirra?!

Jag tog en sväng in på NK och provade lite kläder, bara på skoj sådär. I omklädningsrummet såg jag att jag hade strössel runt munnen och glass i mungipan, kanske var det det hon stirrade på... ;D. Så från att bara ha tittat lite på kläder så slutade det ju förstås med att jag köpte en ganska dyr kjol och en ännu dyrare klänning, men fina var de! Och jag ångrar mig inte!

Efter det så tänkte jag att det var bäst att åka hem innan jag fastnade i någon mer affär.

I morgon ska jag till Arbetsförmedlingen klockan 10. (B)asinformation. Är ju sådär, men det är väl bara att gå dit och sitta av tiden. Antar jag. SNARK!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem