söndag, juli 23, 2006

Idag när jag skulle gå till ICA frågade en yngling om jag kunde köpa ut öl till honom. Han hade tidigare frågat en kvinna som stod i bankomatkön om hon kunde köpa öl åt honom. Han fick nej. Då fick han syn på mig, jag försökte retirera och sa innan han hade hunnit fråga:

"Det är ingen idé att du frågar mig, jag köper inte ut åt dig."

"Men snälla..." vädjade han.

Jag tittade på honom och sa ett mycket bestämt "Nej" sen fortsatte jag in till ICA. Jag köper inte ut till ungdomar. Någonsin. Jag har inte gjort det tidigare och jag tänker inte göra det nu.

Irrade omkring på ICA ett bra tag. Vet egentligen inte vad som drev mig dit, jag måste hitta på något, jag måste ha något att läsa. Jag har hur mycket böcker som helst hemma men de flesta har jag redan läst. Rastlös är bara förnamnet. Kom på att jag nog skulle köpa lite middagsmat i alla fall. Pastasalladen som blev över från igår åt jag till lunch. Det blev lite godis, en pocketbok och lite käk.

Jag träffade en arkeologbekant som gick klassen över mig. Hon var nu gravid i 6:e månaden och ganska så stor. Vi pratade lite grann och jag berättade att jag sökte jobb som arkivarie och hon berättade att hon fortfarande jobbade på Vitterhetsakademiens bibliotek men att det nog blir en tjänst ledig där snart... *hint, hint*. Jag fattade inte riktigt med en gång vad hon syftade på men sen ramlade 10-öringen ner någonstans i bakhuvudet. "Aha, ja just det... det blir det ju". Jag jobbade extra där under mina arkeologstudier, hjälpte till att ta fram böcker och rapporter respektive ställa tillbaka dem i magasinet igen.

Åhh, alla dessa arkeologiska minnen... de får jag skriva om vid något tillfälle... =)

De har hållit på att spela in en film eller något i parken här, hela dagen. Det har kommit och gått en massa människor i fina kläder och värsta största kameran står där med. Jag vet inte vad det är de spelar in för, har inte frågat för att stilla min nyfikenhet.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem