onsdag, juli 19, 2006

En lista till, typ

Jag är uppe tidigt idag, vaknade redan klockan 04.30 och kunde inte somna om. Och så fick jag en sån väldig lust att blogga. Egentligen är jag ju rätt trött men eftersom det bara inte gick att somna så var det lika bra att kliva upp.

Jag hade något jag skulle skriva om men nu kommer jag inte ihåg vad det var. Det kanske kommer. Eller inte.

Idag ska jag: köpa nya blomlådor till balkongen
köpa blommor på Hötorget
söka jobb
gå på AF:s arbetsmarknadsinfo (helt frivilligt!, vad är det med mig?)

Och NU kom jag på vad det var jag skulle skriva! Jag ska göra en lista jag först hittade hos Silverfisken och sen en mer komprimerad version hos Emma. Jag gör en variant av de två och listar upp 35 saker om mig själv. Inte så att jag har mindre intressanta saker att förmedla... men ja en lista är en lista och den kan alltid göras lång. Och jag orkar nog inte riktigt göra den så väldigt lång just nu.

Alltså: 35 saker om mig själv (ok är ni med nu då, här kommer den)

1. Jag jättejättetrött idag
2. Jag har söka massor av arkiv- och arkeologjobb men ännu inte fått något
3. Jag har en Fil Mag i arkeologi som jag är jättestolt över
4. Jag finns på två datingsajter
5. Jag har nyligen köpt glasögon och kompletterat med endags-linser
6. Jag har en sötneurotisk katt som fyller 12 år om nästan exakt en månad
7. Jag har varit förälskad hur många gånger som helst (nästan) men bara haft en längre kärleksrelation
8. Jag bor i en 2:a som är 46,5 kvm
9. Jag skriver poesi
10. Jag är nog Internetberoende
11. Jag har aldrig legat på sjukhus
12. Jag har aldrig haft några hål i tänderna
13. Jag är troende
14. Jag är en tvivlare
15. Jag sjunger i Gospelkör
16. Jag vill gå och sova igen
17. Jag gillar kycklingpizza
18. Jag gillar sushi
19. Jag försöker ha ett öppet sinne och ransakar mig själv och försöker se min del i det som händer. Därmed inte sagt att andra människor inte ska ta sitt ansvar
20. Jag gick i psykoterapi under flera år och fick en ganska så bra självinsikt
21. Jag läser i snitt en bok i veckan
22. Jag har skrivit 5 universitetsuppsatser
23. Jag har varit med och grävt vid Stockholms universitets seminarieutgrävningar ute på Lovön
24. Jag tycker det är tråkigt att laga mat bara till mig själv
25. Jag kan ibland bli så hungrig att jag inte kan vänta och då struntar jag i att laga mat och köper färdiglagat
26. Jag är hungrig nu
28 Jag hoppade precis över ett nummer
27. Jag är tillbaka på nummer 27
29. Jag är medlem i Amnsesty sen många år
30. Jag tycker illa om George Bush
31. Jag tycker att män och kvinnor som förgriper sig på barn ska få strängare straff (alt. spöstraff och kastrering)
32. Jag blir rädd för fundametalister av alla slag (både religiösa sådanna och te x abortmotståndare)
33. Jag har ett överfallsallarm
34. Jag är nästan aldrig nöjd med mig själv utan har istället skyhöga krav på att jag ska vara bra och duktig jämtjämtjämt
35. Jag försöker ta en dag i taget, i den mån det det går

KLAR!
Nu ska jag gå och sova lite till, blev jättejättetrött.

/K

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Ser mysigt ut...

00:53  

Skicka en kommentar

<< Hem