lördag, juli 15, 2006

Filmtips














Nu har jag precis sett filmen "North Country- The Josey Aimes case" på dvd med Charlize Theron, Frances McDormand, Sissey Spacek och Woody Harrleson. Den var riktigt bra och handlar om en kvinna som tar jobb i en järnmalmsgruva i Minnesota för att kunna försörja sig och sina barn. Det är få kvinnor som arbetar i gruvan och de blir dagligen utsatta för sexuella trakaserier av männen som arbetar där. När hon protesterar blir svaret från den manlige chefen: "Ta det som en man".

Hm, tjaa... NÄ! No F***ing way!

Jag vill sparka av pungkulorna och skrika okvädningsord till männen i filmen. Jag vill trycka ner deras ansikten i gruset och gnugga riktigt hårt... ok, kanske inte såå konstruktivt, eller jo föresten, det är det väl?? Fast helst skulle jag som kvinnan i filmen, ändå vilja få upprättelse om jag själv var utsatt. Det funkar inte alltid att ge igen med samma mynt, det gäller att vara smartare och inte sänka sig till samma låga nivå. Därmed inte sagt att man inte kan fantisera...

Ja det finns rötägg överallt. Jag stöter på dem titt som tätt, kanske inte i riktigt samma "kalliber" som männen i filmen men bra nära ibland.

/K



2 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Här kommer jag med lite kramar och hoppas att allt känns ok...

=/

01:31  
Blogger KarinC sa...

Tack vännen! =)

23:45  

Skicka en kommentar

<< Hem