torsdag, juli 20, 2006

På landet- vid sol och vatten


Ok, jag gjorde ingenting igår av det jag sa att jag skulle men det gjorde inte så mycket. Ingenting faktiskt.

Min syster ringde klockan 09.40 och tyckte jag skulle komma ut på landstället ute i Gamla Tyresö-Brevik. Jag var lite trögstartad men efter en fantastisk övertalningskampanj från min syster föll jag så småningom till föga. Jag tog bussen från Gullmarsplan och bytte vid Tyresö centrum. Jag var vid gamla affären kl 12.45 där mamma och syster kom och häntade mig med bilen. Vi käkade lunch på baksidan av huset, där var det varmt och skönt sen åkte vi ner till den privata badplatsen. Jag solade, satt i skuggan och läste tidningar, satt ute på klippan och tittade ut över vattnet, jag filosoferade och tänkte på just ingenting, eller det gjorde jag visst föresten, men de tankarna behåller jag för mig själv.

Min bror och hans flickvän kom ner en sväng och vi träffade på min ena kusin med tillhörande hund. Kusinen försvann ganska snart och skulle fixa med båten som låg en bit därifrån. Det var för kallt i vattnet så jag badade inte. Men jag stod i vattenbrynet och svalkade fötterna, det fick räcka så. Både mamma och syster badade men att dömma av deras miner så var det inte alls varmt och det kände jag ju själv.

Klockan kväll packade vi ihop och åkte tillbaka till huset där mamma, jag och syster tillsammans tillagade en pastasallad med tomater, kalamataoliver, sockerärter, avocado och rödlök. Vi toppade med lite riven parmesan och hällde över en sträng olivolja tillsammans med salt och peppar. Syster och jag drack vin till, ett mycket gott vitt vin för övrigt. Efterrätten var en riktigt söt vattenmelon. Vid det laget hade kvällssolen flyttat på sig och så gjorde även vi. Vi bytte plats till andra sidan huset och satt och såg när solen gick ner.

Jag tog bussen hem igen runt 21.00 och var hemma igen ca 22.30.

En god dag.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem