söndag, juli 23, 2006

Bland Brodwayproducenter och öhh... Dophiner



Mycket folk på Berns i Stockholm, blev det. Nästan lite klaustrofobiskt till sist men roligt var det och vi pratade med trevliga människor. En man berättade att han var Brodwayproducent från New York. Han mellanlandade i Stockholm för att hälsa på sin kompis som flyttat hit för några månnader sen. Han var på väg till Shanghai. Han sa några namn på pjäser han gjort men inget jag minns. Han var faktist väldigt trevlig och lättsam men min engelska var något ringrostig. Jag pratade lite med en tjej som var i Stockholm på besök. Hon bodde i Sandviken annars, hade flyttat. Hon var från något asiatsikt land och pratade engelska, hon pratade mycket och fort och jag hade lite svårt att hänga med.

Det blev en hel del dans också men tillsist blev det så trångt att vi gick ner en trappa. Där på två flatscreen-tv visade de filmen "Red Scorpio" med Dolph Lundgren. Det var riktigt roligt faktiskt. Alltså hallå! Jösses vilken sopig film, så sopig att den var rolig att titta på... i alla fall utan ljud. Dolphans uppsyn var i vissa fall oslagbar. Han såg så... korkad ut. Det riktigt gick att se hur han försökte tänka.... men det gick inte så bra.... äh! Bättre att skjuta lite grann omkring sig, och slå ner ett tiotal män och dunka in skallen på några till. Därtill flänga på lastbilsflak, hoppa över till motorcykeln och nocka ner den elake mannen och kasta av honom. Dolph hann med att bli torterad (men han visade inte med en min att det gjorde ont) Åhh, vad manligt! NOT! Han reagerade lite grann när de hotade hans kompisar, då plötsligt exploderade han och skjöt ner några till. Han gick genom öken och över sand och höll på att dö (men blev räddad av en buschman) och någonstanns på vägen blev hans byxor mycket kortare (när hände det?) och lite snyggt avrivna sådär. Han drog upp dem över rumpan så att de skar in riktigt mycket. Åhh, jämmer å elände! Det ville jag INTE se! :=

Samtidigt som filmen gick hoppade jag emellanåt upp och stuffade lite. J hade stukat foten på jobbet någon dag före, så hon kunde inte dansa lika intensivt som jag.

Det var emellanåt många som dansade men ett medelålders par tog upp h e l a dansgolvet. De hade riktigt kul och dansade som tokar. Mannen hade verkligen tentaklerna ute och flörtade med både J och mig och alla däremellan allt detta samtidigt som han dansade med sin fru. Fast hon var inte sämre/bättre. När maken slocknat i soffan med ett ölglas i handen dansade hon med en ung kille. De försvann för ett tag och man kan ju undra vad de gjorde? När de så småningom kom tillbaka så hånglade de lite på dansgolvet.

Mannen satt fortfarande och sov, han var i någon slags djup dvala... men så som på en given signal hoppade han upp och började röra på höfterna, orma sig och dansa som en galning. Det var faschinerande faktiskt att från att ha varit i djup dvala, nästan medvetslös kunna hoppa upp med världens energi. Ja jösses. Underhållande var de i alla fall för alla som var där. =)

Jag kom hem sent eller tidigt, vilket som...

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem