fredag, juli 21, 2006

Bigaråfint på Hötorget och andra små ögonblick


Jag åkte sådeles in till staden, hade sett en snygg brassetröja i en butik på Drottninggatan tidigare, men när jag provade storlek M/L var den ändå väl trång. Konstigt det där, så stor är jag faktiskt inte! Snygg t-skirt men eftersom den satt illa så blev det inget köp. Lika bra det.

Gick så vidare till Hötorget.

"Hallå, damen. Hallå! Ektsra billit, ekstra billit, bara idag damen! Bara tjogo kronor, bara tjogo kronor!"

Det blev mycket blommor. Två kassar och lite till och ca 200 kronor fattigare, fast det är ändå rätt billigt för så mycket. Däremot blev jag nog skinnad på bigaråerna jag köpte. Ja jag vet att man ska göra upp om priset innan, han hivade i bär för drygt 60 spänn och jag ville bara ha lite grann för typ 30.

Jag sa "men jag vill inte ha så mycket"

"Doo stoppa in i kyskåppet va, så håller de sig. Du får lika mycket för femtio kronor, femtio kronor". Jaja, tänkte jag, låt gå för det då. Det är för varmt för att orka tjafsa om 20 kronor.

Fullpackad med blommor och bigaråer gick jag ut på Drottninggatan och stannade vid musikern --> Dave <-- från Skottland. Han är riktigt bra, jag har hört honom sjunga förut. Jag gick fram till honom och skulle fråga om hans musik. Jag sa det på engelska att jag tyckte jättemycket om hans musik och fick svaret "And I like you". En ung tjej köpte alla hans 7 cd-skivor som hon skulle ge bort till sin kompis som skulle gifta sig. Egentligen hade tjejen velat att han skulle komma och sjunga på kompisens bröllop men han var uppbokad. Jag slängde ner några slantar i hans gitarrfodral då han sa: "Don´t go. I want to talk to you". Vi pratade lite men jag hade svårt att höra vad han sa efersom han pratade för fort. Ni vet hur det är: "Sorry, what was that?" eller "What did you say?" Min engelska är rätt ringrostig märkte jag. Orden fastnar i gommen på mig och jag sluddrar och så kommer jag inte på vad jag ska säga och så hamnar orden i fel följd. Jag kan engelska men ja.... som sagt det var ett tag sen. Han ville gå och dricka te med mig och frågade om jag var gift. Jag hade min silverring jag fått av min gode vän D på vänster ringfinger så det såg väl ut så. Jag tackade nej till erbjudandet om te och hans erbjudande att hjälpa mig hem med blommorna. En annan gång, kanske. Jag köpte en cd i stället men har inte lyssnat på den än. Jag åkte hem och har nu packat upp alla blommorna. Ska gå till ICA och köpa mer jord och börja plantera så småningom.

Tjejen från Cullbergbaletten hade ringt på mobilen, typiskt va! Bara för jag glömde den hemma... Hon ville jag skulle ringa upp så det gjorde jag och jag ska gå på jobbintervju i början av nästa vecka!

ROLIGT! =)

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem