tisdag, april 04, 2006

Prylfippel


Igår efter intervjun gick jag till en Vodafoneaffär. Jag hade fått ett erbjudande hemskickat med 500 kr rabatt och tillfälle att köpa en ny telefon. Det var ett erbjudande från min tidigare mobiltelefonoperatör som ska upphöra, verkar det som. Jag har redan tidigare tittat på en Ericsson W800. Den har jag varit sugen på under en längre tid. Jag gjorde nog ett ganska virrigt intryck för jag var jäkligt trött och säljaren försökte förklara alla kluriga erbjudanden han hade för att jag skulle bestämma mig. Han var mycket tålamodig och tog sig tid att förklara hur det hela låg till. Mycket sympatisk försäljare faktiskt. En man att akta sig för med andra ord. :)

Någon veligare och ambivalent människa än jag, på denna sida om Stockholm finns nog inte. Så här lät det på ett ungefär:

Han: "Men om du får en hockeytröja?"
Jag: "Hm. Jaa jag vet inte riktigt.... kanske Är det en bra telefon då Eller det vet jag ju för en av mina kompisar har en sån?"
Han: "Men du kan få en Dvd-film också. Jag har 'The Italian job' "
Jag: "Attans, har du ingen annan? jag har sett den" (säger jag med ett flirtigt leende)
Han: "Nej, det är den jag har"
Jag: "Ja men ok då! Nu slår jag till! Jag har ju faktiskt kikat på telefonen förut och...."

Inte vet jag om jag tjänade på köpet, vill gärna inbilla mig det. Jag är bunden till Vodafone i 24 månader men så brukar det ju vara. Jag behövde inte betala någonting för telefonen, i butiken alltså. Han hade räknat ut att jag skulle fått betala 25 kr kontant men när jag halade fram mitt visakort struntade han i det och lika glad var jag!

Så nu har jag en tre nummer för stor hockeytröja i min garderob och en dvd-film jag redan sett. Hela kvällen har jag fipplat med nya mobilen, jag råkade ringa en kompis av misstag också. Nya moilen påminner i upplägget om min gamla men jag halkar ibland på den där lilla runda knappen och så händer det massa saker jag inte har riktigt kontroll över. Visst överlever jag det, trots att jag i ett av spelen lyckades trycka in spanska som språk och nu kan jag inte gå tillbaka och ändra, jag är inte säker på att det går... fast det borde ju göra det. Är det någon där ute i cyber som vet? :)

Jag tog mitt första kort med mobilkameran på min kisse där hon ligger på soffkanten, ihoprullad som en boll med tassen över ansiktet. Hon vill inte att någon ska se hur hon ser ut. Eller så är hon känslig för ljuset.

Najmen nou skaj jaeg sowaa. [pauw wriktigt].
Hejhej
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem