torsdag, mars 30, 2006

Stora grejer på gång!


I morgon förmiddag ska jag på jobbintervju! På Riksantikvarieämbetet. Tyvärr är det bara arkivsidan som fått pengar av staten till nyanställningar. Men, men ingen är gladare än jag...! =) Än så länge är jag inte så nervös. Jag får försöka ta det som det kommer, göra mitt bästa och ha en positiv inställning och vara mig själv. Ska försöka ta fram den intellektuella, personliga och positiva Karin som vet att hon är bra och att hon kan! En massa saker faktiskt! :)

Jag är aktuell för 3 projekt på Raä både som arkivarie och som konstvetare.

Nästa intervju är på måndag... vid Medelhavsmuseet.

I måndags fm ringde alltså min mobil och det var en kvinna som ringde från Statens Museer för världskultur i Göteborg. De har hand om Medelhavsmuseet, Etnografiska museet, Östasiatiska museet i Stockholm och Världskulturmuseet i Göteborg. Hon skulle till Stockholm nu på måndag och ville passa på att träffa mig under eftermiddagen.

Sen, samma dag ringde den här kvinnan från Raä. Jag missade samtalet och hon bad att jag skulle ringa upp henne under morgondagen om jag fortfarande var intresserad. Jag hann inte ringa, hon förekom mig och ringde upp mig dagen efter.

Det känns så bra att det äntligen börjar röra på sig, efter allt mitt hårda arbete med studier och jobbsökeri!

Jösses, jag ska på intervju i morgon! :)
(Det har inte sjunkit in än....)

Wish me luck!

Nu ska jag sova! Hejhej
/K

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Hoppas att allt gick bra
=)

21:33  

Skicka en kommentar

<< Hem