torsdag, april 06, 2006

Heja Dr. Bill!


Jag gillar Dr. Phil, jag tycker han är jättebra! Komersiell javisst men såå klok. Ja, jag är bara lite ironisk, men jag tycker faktiskt han oftast säger bra saker och har vettiga åsikter. Han är rak, tydlig och skräder inte orden. Ok, vissa saker han tar upp borde väl vara självklara, som frågor rörande olika relationsproblem t ex, med det är ju inte alltid det. Självklart alltså. Relationer är svårt. Speciellt kärleksrelationer, kanske därför jag inte haft någon på länge. Länge.

Dr. Phil tar upp alla sorters problem (finns det något han inte tagit upp?), både tunga ämnen som hustrumisshandel, droger, incest, prostitution och lite "lättare" ämnen som viktproblem :) (det där var faktiskt inte meningen......det bara blev så liksom. No offence), kvinnor som inte kan välja bröllopsklänning, ämnen om hur man dekorerar julgranen eller hur man lagar en god middag till sin käresta på Valentindagen (jag kom på de där alldeles av mig själv, vet inte om han faktiskt har haft ngn show om just de ämnena, men ni fattar...).

Det enorm roliga ungdomsprogrammet Raggadish på Svt har gjort en parodi på Dr. Phil, fast här heter han länk: --} Dr. Bill. {-- Det är faktiskt riktigt skruvat roligt! Och riktigt likt! Omid Khansari heter han, imitatören. Lysande är han! Klockren imitation! Det finns några videoklipp kopplade till länken. Kolla in dem!

Tidigare har Raggadish gjort en parodi på Big Brother med det slående namnet Big Bullshit! som ju är ett mer passande namn tycker jag.

Men titta på dem, visst är de lika? Det går nästan inte att se någon skillnad. Jag hejar numera på Dr. Bill. He is my idol! Han är mycket skojigare.

Heja Dr Bill!
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem