tisdag, januari 03, 2006

Vilse

Jag är trött.
Jag somnade redan klockan 22.30 och sov gott till klockan 7.30 då katten hoppade på mig. Jag jobbar sent idag så jag somnade om. Ringde till en arbetskamrat som ville byta arbetspass med mig under helgen.

Annars är jag ledsen, livet är gnissligt och den inre harminon och lugnet vill inte infinna sig. Jag vill hitta tillbaka till den känslan då jag känner ett inre lugn och säkerhet då jag vet att allt kommer att ordna sig, förr eller senare. Jag saknar lite tilliten och tron på att det kommer att bli precis så som det är tänkt.

Det låter flummigt och det kanske det är och det får väl vara det.
Jag vill hitta hem. Jag menar att jag vill hitta hem i mig själv. Jag tror att allt som händer har en mening, att jag ska lära mig något av det. Men ibland kan jag bara inte klura ut varför jag ska vara med om vissa saker! Jag tänker för mycket. Konsten är kanske att låta det vara. Det som är, det är.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem