torsdag, december 29, 2005

Livets hjul

"Nu är julen slut....
och snart är det midsommar!" =)

ett litet ljus i mörkret.

Det brukar jag alltid säga efter julhelgen. Tiden snurrar på, jag vet hur fort det går. Rätt som det är så är det vår, sommar, midsommar. Och efter midsommar är det jul igen. Det är den enda riktlinjen jag behöver.

Livets hjul snurrar och spinner och åren går och äldre och klokare (eller va?) blir jag, lite åt gången och ibland i stora sjok. Iland kan jag känna att jag glömmer att leva och ta tillvara på livet som pågår här, just nu! I denna stund!
Jag vill lära mig att leva här och nu och ta tillvara på de möten och erfarenheter som kommer i min väg. Jag vill ta tillvara på varje ögonblick. Nu, nu och nu.

Varför är det så svårt att göra just det, att vara här och nu? Leva här och nu? Antingen lever jag i det förflutna (inte så ofta längre som för några år sedan) eller så grubblar och oroar mig över vad som kommer att hända frammåt i tiden, om så bara nästa vecka.

Jag vet inte vad som kommer att hända. Hur ska jag kunna veta? Jag får försöka att ta en dag i taget och släppa det förflutna. Det som har varit, det har varit.

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem