onsdag, december 21, 2005

Jag brottas med...

...min egen otillräcklighet. Jag har i vanlig ordning höga krav på mig själv, jag känner alltid eller oftast) en rädsla att göra fel. Jag vill helst kunna allt på en gång, innan jag lärt mig. Jag ska bara VETA ALLT. Jag vet intellektuellt sätt att det är en omöjlighet att ha koll på allt. Jag vet att det tar tid, men ändå... ser jag oftast bara det jag inte är så bra på eller som jag själv tycker att jag inte klarar av. Jag är en velpotta. Jag har svårt att sätta gränser och vara konsekvent osv.

Jag har ansvaret för matkassan på jobbet. Det är ett stort ansvar och mycket pengar och jag är så rädd att göra fel! Jag vet hur det går till, det är samma som på de flesta andra gruppbostäder jag jobbat på. Men jag känner pressen komma smygande, gamla känslor dyker upp från när jag var barn. Jag vet att det var då och nu är nu. Det är i alla fall jobbigt..

att brottas med min otillräcklighet.
/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem