lördag, december 17, 2005

Julhets

Nu börjar det, julstressen...
jag antar att för de flesta människor har stressen börjat för länge sen. De pyntar och fejar hemma och har familj och barn. Har inga barn och jag är inte mycket för att pynta. Har två garntomtar här någonstans och en ljusstake som står framme året runt. I mitt sovrum har jag ett "Livets träd", ni vet ett sån´t där träd med tjocka vattenfyllda blad som man inte behöver vattna så ofta? Där har jag hängt upp en ljusslinga med fägglada lampor och en ängel också som hänger där alltid, året runt. Det ser kitchigt ut. But I like it! :) Visserligen har jag nu i jultid hängt upp lite kulörta mörkblå julgranskulor med guldglitter (På påsken hänger där små kycklingar). Så lite jul är det hos mig i alla fall.

Julstäd har det inte blivit mycket med och jag hänger inte upp julgardiner eller har små röda puttinuttiga dukar heller.

Idag har jag alltså försökt julhandla med skiftande resultat. Fick väl några klappar (tre eller kanske fyra). Men oftast hittar jag saker jag själv vill ha och köper dem till mig själv. Sen kommer jag på att jag kunde önskat mig det i julklapp. Idag har jag stoppat mig själv flera gånger och sagt just det "DET kan jag önska mig i julkapp! Just ja!"

Eftersom jag var ute sent igår och kom hem klockan 03.00 inatt var jag trött och det var jävligt ansträngande att GÅ. Jag kom inte iväg till stan föränn vid 15-tiden och då var det mycket folk, överallt. Jag släpade mig fram, lite yr i bollen och disorienrerad. I inredningsbutiken "ONE" vågade jag inte ta i de ömtåliga gejerna eftersom jag var rädd att jag skulle tappa dem. Kände att det inte skulle vara en omöjlighet. Nix pix.

Jag kommer jobba i jul, hela helgen. fast på julafton slutar jag klockan 11.30 så jag ska inte klaga.

Men jag kommer vara ledig över nyår! Där är någonting att se fram emot!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem