lördag, januari 28, 2006

Stevie Wonder update

Jag har köpt två cdskivor idag och en av dem är RIKTIGT RIKTIGT bra! Samlings-cd av och med Stevie Wonder. Lyssnar på den nu, as we speek. Han är ett geni den mannen, det är iof ingen nyhet. Jag har ju lyssnat förut på honom och är uppvuxen med en del av hans låtar men jag har aldrig lyssnat på honom hemma. Men det råder jag bot på nu.

Och så kom jag att tänka på min gamla arkeologkompis Jes. Han älskar Stevie, det är hans husgud. Jes är musiker, gammal trummis. Jo, jag kom alltså att tänka på honom och så brände jag iväg ett sms. Så när jag höll på att dammsuga lägenheten fick jag både samtal och sms, som jag inte hörde. Men han lämnade meddelande på lådan.

Han var dyngrak killen, hade varit på rörmokarmässa? i Älvsjö med sina kollegor. Och så hade de åkt Ålandsbåt fram och tillbaka. Och Jes hade bara sovit 2 timmar och när han inte sov hade han druckit SPRIT. Mycket sprit. Nu var de på väg tillbaka med buss till Värmland. Jo, Stockholmskillen (jaja, han är över 40...=) träffade en tjej och så flyttade de till den lilla hålan i de Värmländska skogarna och Jes är nu rörmokarlärling. I denna håla. I Värmland. Och så ska han bli pappa också. I sommar.
Hepp.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem