torsdag, januari 19, 2006

Välkommen till livet!

Klockan 20.23 föddes lilla Leo och min väninna A blev mamma för första gången. Jag vet egentligen inte så mycket mer än att han nu har kommit ut. Tiden var beräknad till den 23/1 men han kom alltså igår kväll.

Jag såg A:s sms i morse och skrek högt och tog lagom små glädjeskutt eftersom det var så tidigt på morgonen. Hela dagen har jag gått omkring och smålett för mig själv. Jag är så glad för deras skull... och så nyfiken på den lille. Men jag måste få låta föräldrarna och den lille vila lite. Det har nog varit en pers för alla. Speciellt för mamma A och Leo. Vad pappa S gjorde vet jag inte men han fanns väl förhoppningsvis närvarande och kunde stötta, eller så svimmade han. Vad vet jag. Ska bli roligt och intressant att höra hur det var.
Jag vet att en del (de flesta som inte själva har barn?) tycker att det är dötrist att höra om förlossningar och så, men jag tycker det är jätteintressant. Förutsättningen är naturligtvis att jag känner de som gått igenom det och har en relation till dem. Annars håller jag med den procenten av befolkningen som tycker att det är TRÅKIGT att lyssna på.

Leo, vilket fint namn... :)

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem