måndag, januari 09, 2006

Och nu lägger jag ner...?

Jag har råkat ut för ytterligare en man, som helt enkelt inte är intresserad, som inte vill ha mig.
Och nej, det är inte Mr X. (fast han ville ju inte det heller...ha mig alltså) Det är någon annan.

Jag har ingen föreställning alls om att den här mammen är den stora kärleken. Det tror jag faktiskt inte. Jag är numera både synisk och krass.
Vi vill båda ha uppmärksamhet och närhet, ja sex. Men nu blir det inget med någonting tror jag.

Till alla kvinnor! (Jag tror även män skulle ha behållning av denna bok).
LÄS "Dumpa honom, han vill faktiskt inte ha dig" av Greg Behrendt och Liz Tuccillo, teamet bakom "Sex and the City". Boken går ut på att vi/jag är värd någon mycket bättre, jag är värd att må bra och bli lycklig med en man som älskar mig och som visar det!

Detta är ett tema som har präglat hela mitt vuxna liv. Jag har dragits till män, som helt enkelt inte velat ha mig. Varför det är på detta vis, kan man analysera länge och mycket om... och tro mig, när jag säger det. Det har jag gjort.

Det är Män som sagt det ena och gjort det andra, män som inte hört av sig när de sagt eller inte alls, män som sagt elaka saker och komenterat min kropp, män som ignorerat, män som är upptagna (borde jag ju låta bli, eller hur) , män som skyller på sin dåliga uppväxt och sin alkoholiserande mamma som nu är död, män som... helt enkelt inte vill ha mig.
Listan kan göras längre. Jag slutar här.

1 Kommentarer:

Blogger KarinC sa...

Ja Snurre, du har rätt...
jag ska börja forska i ämnet "Var finns alla "bra" män? och var kan jag hitta dem?". Börjar verkligen misströsta.

Jag litar inte på någon. Vilket jävla skit! Att vara så synisk och krass. Är min tro på romantiken och kärleken död?! Det är ju ÖKEN i så fall! Katastrof!

17:01  

Skicka en kommentar

<< Hem