fredag, januari 20, 2006

Myspys och trailers

Nu har jag varit på två dater, med samma person! Det har inte hänt det senaste... deceniet!
Vi sågs vid 18-rycket och käkade sushi vid Björns trädgård. Jag var vrålhungrig, men ögat ville som vanligt mer än magen för jag orkade inte äta upp allt.

Vi gick till Biopalatset och hämtade ut våra biljetter. Vi hade lite ont om tid och var båda lite stressade. Vi gick in i biosalongen som var helmörk. Kollade raden. Alla satt redan ner och trailern hade börjat...
"Ursäkta" sa jag och ville gå förbi den tjocka tanten som satt längst ut. Hon stirrade på mig och rörde inte en min. "URSÄKTA" sa jag en gång till "kan jag få komma fram?" "Du får väl säga vad du vill..." svarar hon. Jag är märkbart irriterad nu och svarar: "men det fattar du väl att jag vill komma förbi när jag säger 'ursäkta' " Vi tråklar oss förbi henne och alla andra som vägrar att resa på sig. Sen ser vi att det sitter en tjej på en av våra platser... vi har samma nummer. Vi argumenterar ett kort tag men tillsist tråklar vi oss ut igen och sätter oss i raden framför. Folk får resa på sig där också.

Men så slår det mig... vilken salong var det nu? Är det här rätt film? Och är det här verkligen en trailer? M och jag tittar på biljetten en gång till och ser till vår förskräckelse att det står salong 5, rad 7. INTE salong 7 som vi trott.

Så, vi reser på oss igen, ber så mycket om ursäkt och försöker smyga oss ut så obemärkt som möjligt, vilket naturligtvis inte går... M säger: "Ursäkta, det här är visst inte vår dag ehh..."
Väl ute skrattar vi och jag tror att vi båda två känner oss en aning generade och lite fåniga. Jag vet att jag gjorde det i alla fall. Jag skämdes. Jag blev en sån person som jag själv skulle retat ihjäl mig på.
De hade rätt och vi hade fel. Vi kom och störde i mitten eller i slutet av en film, det får man inte göra.
Vi hittar rätt salong i alla fall och slår oss ner. Där är det högt i tak, folk skrattar och pratar. Ja typ trailerstämning, precis som det ska vara innan en film börjar. Och ja, vi håller varandra i handen under hela filmen =)
Myys...

/K

1 Kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Va glad jag blir av att läsa såna här inlägg!!
:-)

Du ser, saker och ting löser sig...
(vaa vaad deet jaag saaaa!? *skratt*)

02:44  

Skicka en kommentar

<< Hem