torsdag, juni 22, 2006

Mogen vs/ omogen

När jag gick på tåget vid min tunnelbanestation var det två tjejer med värsta packningen. Den ena hade hörlurar och sjöng rätt högt, rätt illa faktiskt. Mamma var med också och jag antar att hon skulle följa sin dotter och kompisen till Arlanda eller något. Tjejerna var kanske 17-18 år eller något och de skulle åka på sin första resa utomlands, utan föräldrar så de var rätt uppspelta och "lite galna"

Vid sätesparet bredvid mig satt tre tonårskillar i åldern 14-15 år. Det var speciellt den ene av dem som irriterade sig på tjejerna som stod och hängde i stången ovanför sig, sådär som små barn skulle göra om de nådde upp. Han sa till sina kompisar att de där tjejerna var omogna och bara ville ha uppmärksamhet och himlade med ögonen. Typ: Ah, tjejer alltså!" Han viskade till sin kompis och den ena tjejen såg det och sa till honom: "Det är fult att viska."

Det var roligt att lyssna på hur snacket gick mellan dem och det var lite sött att småkillarna på 14 tyckte att tjejerna i 17-18-årsåldern var omogna. Själv hade de inte kommit in i puberteten än. Jag log hela vägen till optikern.

It made my day!

Ikväll ska jag till Mosebacke och se fotboll tillsammans med Ñ. Ups, måste snygga till mig lite och ta på mig brassetröjan!

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem