måndag, februari 06, 2006

Life to do-list

När mina arbetskamrater har frågat om jag trivts på jobbet har jag svarat: " Ja, än så länge så...". Egentligen har jag inte direkt reflekterat så mycket över frågan, föränn nu den senaste tiden då jag känner att jag absolut är på fel plats. Hela mitt inre skriker: "JAG VILL INTE VARA HÄR!"

Jag vill arbeta med det jag är utbildad till, som arkeolog/arkivarie. Jag har läst fem år på universitetet och vill börja använda mig av de kunskaperna som jag faktiskt har. Det var kanske lite naivt, men jag har alltid trott att ju mer gedigen utbildning man har desto lättare skulle det vara att få arbete, men så är det inte allsoch det är otroligt frustrerande!

Ok, jag ska mobilisera mina krafter och göra något åt saken i stället för att klaga HELA TIDEN.

My life to do-list och egna glada tillrop

1. Anmäla mig som arbetssökande på Af, igen
2. Skriva en jäkla massa ansökningar
3. Göra det bästa av den situationen jag nu befinner mig i
4. Do the best I can
5. Ha ett liv utanför jobbet
6. Inte gå in i saker som inte är mina egna
7. Tänka på att: Jag är inte mitt jobb
8. Försöka ha en positiv inställning till livet och till mig själv! Jag skulle behöva lite glada tillrop av er därute
9. Vara aktiv, det är bara jag som kan göra det bästa av mitt liv

/K

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

<< Hem