måndag, oktober 23, 2006

Man kan intre vara på topp jämt



















I lördags var var jag och J ute. Vi bestämde att vi skulle till "Grodan" på Östermalm men när vi kom dit tog de inträde så vi åkte vidare till "Storstad". Där var det hur mycket folk som helst. Jag var väl inte på fest topphumör men emellanåt var det riktigt trevligt.

Jag blev ignorerad i baren och vid ett tillfälle fick jag en drink på mig. Två män kom fram till oss där vi satt längst in i lokalen. Den ena sa något om att att vi satt där vi gjorde och "har ni suttit där hela kvällen? Är det kul att bara gå ut två?" En rätt konstig kommentar för övrigt eftersom han och hans polare ju också var två. Den ena höll mer låda än den andra som bara satt och flinade. Han försökte sig på en konstig konversation, eller vad det nu var... När vi gick därifrån för att förflytta oss någon annanstans sa den tyste till J:

"Vad bra att ni går nu..."

Öhh, va? De satt i vägen när vi skulle ta oss förbi, de flyttade inte en tum. Det var när jag skulle ta mig fram med min väska och min stora jacka som jag hade ena den ena snubbens drink. Jag vände mig om och tänkte först be om ursäkt men kom snart på andra tankar. Varför flyttade de inte på sig när vi ville komma förbi? Det där resulterade i att jag blev på rätt dåligt humör (vilket inte gör saker och ting roligare). Lite roligt var det när en glad skåning från Ystad började prata med oss. Han var trevlig och på gott humör. Som på en given signal började män vända sig om och stirra på oss. jag vet inte varför... från att ha varit paraktist taget osynlig, trots att jag såg rätt bra ut, så blev vi totalt utstirrade.

Jag undrar varför?
Var det för att det var en annan man som pratade med oss?
Sniffade de andra hanarna till sig att det kanske fanns något att hämta där trots allt?

Usch vad jag låter cynisk men det var verkligen en markant skillnad från en liten stund innan (och ja hela kvällen...). Jag misstänker att jag inte var så mottaglig och så var jag väl lite butter, trött och så hade jag ont i magen också yadiyadiyadi... osv.

Jag undrar för vilken gång i ordningen vi har fått höra att vi ser ut som systrar... ikväll hände det igen, den här gången var det någon som till och med undrade om vi var tvillingar. (Och om vi gick till samma opiker... Vad är det för jäkla kommnetar då...) Hm. Jag har ingenting emot att människor tror att vi är systrar, det är bara det att vi får höra det så ofta. Ibland tror jag det är för att vi har glasögon båda två och innan jag bytte till de bågar jag har nu så hade vi glasögon som påminde om varandra.

För att dementera ryktet, vi är inte släkt med varandra men vi är soulsisters... =)
Tvillingsjälar, så det där att han trodde vi var tvillingar kanske inte var så fel alls på något sätt...

I alla fall, här är lite festbilder från när vi hade det som roligast under kvällen =D

Två väldigt snygga pinglor.

/K

Oki, nu ska jag sova, det blev lite sent igår när jag var hos mina päron. Jag blev bjuden på toppmiddag och drack två glas rödvin, (jösses vad jag lev blarig där ett tag) ja det var lite svårt att komma upp på morgonen men det gick!

1 Kommentarer:

Blogger S-Man sa...

Vilka hjärrrrtekrossare!

=)

20:04  

Skicka en kommentar

<< Hem